Ziua de 18 ianuarie a început devreme pentru echipa Asociației Curtea Veche și pentru pedagogii care se pregăteau să le arate elevilor din comuna Radovanu cum poate lectura să devină distractivă și plăcută. Prima activitate din anul 2019 a fost posibilă cu ajutorul prietenilor de la Densit SRL și Azomureș, mereu dornici să ajute elevii din comunitățile mai puțin norocoase.

Când am intrat în Școala Gimnazială „Dimitrie Ion Ghica” am fost bucuroși să vedem elevi care așteaptă curioși în bănci momentul începerii atelierelor. Răbdarea le-a fost răsplătită rapid cu cărți, idei noi și cu încurajări pline de speranță.

50055544_1313424965467040_3630208093469540352_n

Ca de obicei, cei mici ne-au surprins plăcut cu bunătatea și imaginația lor bogată:

„Cel mai tare imi doresc să fiu o supereroină ca Buburuza din desenele animate!”

„Dorința mea a fost să-l ajute Dumnezeu pe tata?

Dar ce a pățit tatăl tău?

E rău. Și mă rog la Dumnezeu să îl facă bun.”

Am plecat din localitate cu energie pozitivă pentru a ne desfățura activitatea cât mai benefic pentru elevi și în acest an. Fiecare copil a primit o carte pe care a promis să o citească acasă, dar și o viziune nouă asupra lecturii, pe care ne dorim să o îndrăgească din ce în ce mai mult. La finalul unuia dintre ateliere, elevii au fost rugați să aleagă, în mod anonim, gradul în care le-a plăcut cartea și să își motiveze răspunsul. Toate răspunsurile au fost pozitive și motivul principal a fost că au înțeles acțiunea acesteia și au găsit o modalitate prin care să învețe cât mai multe lucruri dintr-o poveste.

49345071_1313424138800456_5121342252408373248_n

Cei peste 100 de elevi au participat la o serie de activități precum urmează:

Atelier de Povești pe Muzică „Călătoriile lui Gulliver”

Muzica este tema centrală a atelierului unde cei mici, îndrumați de un pedagog specializat în muzică și actorie, au compus de la zero coloana sonoră pentru una dintre cele mai cunoscute povești al lumii. Ce este o rimă? Cum se compune un refren? Ce trebuie să conțină o coloană sonoră? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care elevii au primit răspunsuri potrivite pentru vârsta lor.

Atelier de Povești Vizuale „O mie și una de nopți”

Care sunt elementele ascunse între paginile unei cărți? Ce informații se regăsesc în ilustrațiile și cum trebuie să le descifrăm? Aceste întrebări nu își găsesc răspunsul doar prin lectură, ci și prin pictură. Specialistul nostru în culori a pregătit pentru cei mici o surpriză care a putut fi descoperită doar cu răbdare și curiozitate.

Cum citesc uriașii? „Călătoriile lui Gulliver”

Prin intermediul călătoriilor pe care Gulliver le face și cu ajutorul unei vânători de comori, pedagogul nostru le-a arătat copiilor cum să se angajeze în lectura oricărei povești scrise și le-a îmbunătățit relația cu cititul, oferindu-le o experiență unică și memorabilă care să le stârnească interesul și motivația pentru lectură pe termen lung. Gradul de înțelegere al unui text poate crește doar prin conștientizarea modului în care funcționează creierul și ochii în timpul cititului, abordăm o poveste de viață cu mesaj motivant și înțelegem care este diferența dintre a citi – a memora și a învăța.

Pentru mai multe fotografii de la eveniment click aici.

screen-shot-2017-11-23-at-23-46-15screen-shot-2017-11-24-at-00-00-37