Dupa ce am reusit sa ne inscriem, am reluat activitatea impreuna cu elevii intr-un prim atelier in care ne-am organizat, am planuit si am discutat despre cum sa se desfasoare clubul de lectura pe parcursul noului an scolar. Am renuntat la abordarea tematica din anii precedenti si am fost foarte incantati sa parcurgem cartile din colectia „Cartile Copilariei” de la editura Curtea Veche. In plus, am realizat o introducere in minunata lume a lecturii facand o legatur aintre Halloween si Cocosatul de la Notre Dame. De aici, am ajuns la concluzia ca literatura inseamna viata si libertate, iar experienta lecturii, a personajelor in general, ne poate ajuta mereu.
Urmand pasii din Ghid am descoperit ce inseamna de fapt a citi. Am observat ca fiecare om are un ritm propriu de lectura si doar asa poate intelege ceea ce citeste, ca textul „Peter Pan” poate fi o noua cale de a ne dezvolta imaginatia, ca este foarte important sa citim periodic si acum stim mai bine cum functioneaza creierul uman cand citim.
Cu ajutorul lui „Peter Pan” am incercat sa refacem exercitiile teatrale, am cititin multe moduri posibile si am observat cum putem sa fim cititori care inteleg, care patrund textul. Am invatat cum sa zburam la fel ca eroul nostru printre litere si sa neintrebam – sa formulam propriile noastre interogatii cu privire la ceea ce citim, pornind de la intrebarile de la finalul volumului.
Prin „Mituri ale Greciei Antice” am aflat ceinseamna cuvantul mit, am citit cateva capitole in diferite moduri, am formulat intrebari „incrucisate” dupa modelul celor de la sfarsitul cartii, am „pasat” povestile si am „topait” cu scaunele cand am raspuns corect la intrebarile colegei care deja citise cartea. In plus, ne-am dat seama ca nu este bine sa procedam ca Icar, mai bine ne ascultam parintii, ca nu este bine sa fim narcisisti si ca orice creatie poate prinde viata daca punem suflet cain povestea lui Pygmalion. Pe langa ora obisnuita, am vrut sa il reintalnim pe Mihai Eminescu si sa am organizat un flash-mob literarin acest sens.
„Curcubeul de lectura” este agenda care tine evidenta tuturor cartilor pe care le citeste fiecare copil (fiecare are culoarea sa), motiv pentru care ne dorim ca acesta sa fie cat mai bogat. De asemenea, ne-am bucurat ca am reusit sa cream benzi desenate despre Orfeu si tanara Euridice.
Un nou personaj care ne-a fascinat prin aerul plin de mister si istetimea mintii este Sherlock Holmes. Astfel, am observat ca povestile se trag din intamplari reale, ca orice text este o enigma ce merita descifrata si ca putem sa invatam multe lucruri de la personajele literare.
Nici in saptamana „altfel” nu ne-am lasat mai prejos si am realizat o intalnire mai speciala: „Ziua Portilor Deschise la Cercul Literar”. In cadrul acestei intalniri am invitat cate o persoana (nu neaparat din scoala) si am aplicat metodele pe care le-am parcurs deja la cerc in activitatile obisnuite. Toata lumea a fost extrem deincantata de modul de lucru, de cartile din colectie si de bucuria creata prin joc.