MISIUNE
Misiunea noastra este aceea de a contribui activ si real la dezvoltarea societății pe termen lung prin educatie si incurajarea lecturii in Romania.
PERFORMANȚA ÎN LECTURĂ
Cititorii nu se nasc ci se educă. Iar performanța în lectură, ca în orice altceva, este dificil de atins și încă și mai greu de menținut.
Începutul e cel mai important. Începem să citim încă de prima dată când părinţii şi bunicii noştri ne citesc. Când răsfoim cărţi ilustrate în copilărie şi apoi când ne prefacem că le citim noi înşine. Când suntem înconjuraţi de adulţi care citesc cu drag şi ne citesc cu drag. Începutul e important. Pentru început, trebuie să ai cărţi pe care să le poţi citi.
LECTURA DE PLĂCERE
Lectura de plăcere pare a fi unul din factorii principali care influențează rezultatele academice și succesul în carieră.
Un studiu al Institute of Education din Marea Britanie a găsit că acei copii care citesc de plăcere au rezultate mai bune în toate ariile curriculare, inclusiv la matematica.
La polul opus, copiii care citesc mai puțin sau deloc în timpul liber au șanse mai mici de a termina școala cu un nivel de pregătire care să le permită să devină membri activi ai societății.
STATISTICI
Peste tot în lume, copiii proveniți din medii defavorizate întâmpină încă de la grădiniță dificultăți în învățare. Statistici din Statele Unite și Anglia sugerează că dintre aceștia:
EFECTUL MATEI
Începând cu clasa a III-a, copiii încetează să mai învețe să citească și încep să citească pentru a învăța. Copiii care rămân în urmă cu lectura până în acest punct au din ce în ce mai puține șanse să-i prindă din urmă pe colegii lor care citesc.
BENEFICIILE LECTURII
CREATIVITATE
Deși cu toții avem imaginație, cititorii tind să își exerseze facultățile creative mai mult decât cei care nu citesc.
EMPATIE
Cititorii îi înțeleg mai bine pe cei din jurul lor, sunt mai toleranți și se pun cu mai mare ușurință în poziția celorlalți.
COMUNICARE
Cititorii sunt mult mai bine echipați pentru a comunica verbal și în scris, în orice context.
GÂNDIRE CRITICĂ
Cititorii dau dovadă de gândire independentă și au capacitatea de a formula și exprima opinii proprii.